نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی The Evil Within 2

نقد و بررسی بازی evil within2

پیش در آمدی از بازی The Evil Within 2

زمانی که در سال ۲۰۱۴ بازی The Evil Within منتشر شد، خیلی‌ها به سبب حضور شینجی میکامی ( سازنده سری های Resident evil ) در راس تیم سازنده آن، انتظار یک شاهکار تمام‌عیار را از بازی داشتند. با این حال و با اینکه The Evil Within بازی باکیفیتی بود، اما بی‌نقص و بدون مشکل هم نبود. اما فروش خوب بازی باعث شد تا سازنده‌ها سراغ ساخت نسخه دوم این اثر هم بروند و این بازی اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2017 معرفی شد. یکی از تفاوت‌های اصلی بازی The Evil Within 2 با نسخه اول، در این است که دیگر شینجی میکامی شخصا بازی را نساخته و بیش‌تر نقش نظارتی بر آن داشته است. اما بگذارید خیال‌تان را از این بابت راحت کنم که The Evil Within 2، کماکان سبک خاص بازی‌های میکامی را یدک می‌کشد و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست. از طرف دیگر، The Evil Within 2 هم مانند نسخه قبلی، یک سری مشکلات و ضعف‌ها دارد، اما در مجموع شاهد بازی‌ای هستیم که تجربه کردنش و همراه شدن با شخصیت سباستین کاستیانوس در آن، لذت زیادی دارد.

نقد و بررسی بازی evil within2

نگاهی به نسخه قبلی

در نسخه قبلی این بازی به دلیل ندادن اطلاعات کافی در مورد شخصیت اصلی داستان (سباستین کاستیانوس) بازی با گنگی و پیچیدگی خاصی دنبال شد که اکثر گیمرها چیز زیادی از داستان اصلی بازی نفهمیدند که البته این موضوع در سری جدید این بازی بر طرف شده و شخصیت اصلی داستان بر خلاف سری قبل که به اجبار وارد دنیای STEM شده بود این بار با پای خود و برای نجات دخترش وارد این دنیا خطرناک میشود.

شخصیت پردازی داستان Evil Within2

در این بازی از شخصیت اصلی بازی گرفته تا کاراکترهای ریز و درشت که در طول بازی میبینید هر کدام به نحو احسنت دارای داستان و اتفاقات جالب هستند که در کمتر بازی به این صورت به آنها اشاره می شود.به عنوان مثال یکی از شخصیتهای بازی با نام O’neal که پیش از سباستین وارد دنیای STEM شده بود یک تکنسین ماهر است ولی با هنرهای رزمی و استفاده از اسلحه تخصصی ندارد وی بعد از تبدیل شدنش به یکی از پیروان از سلاح آتش زنه به جای سلاحهای داخل بازی استفاده میکند.(یعنی یه جورایی نشون میده که هدف گیری بلد نیست و فقط می خواهد به هر نحوی به شما آسیب بزند)

وجود شخصیتهای منفی زیاد بد است یا خوب؟

از یک سو وجود شخصیت های منفی زیاد باعث می شود آنطور که باید به هر کدام از کاراکترها پرداخته نشود و بازی با سرعت بالایی در حال از بین بردن سریع هر یک از این شخصیتها شود و هر چه سریعتر و سریعتر بازی به اتمام برسد .(ولی از نظر من یک بازی با نظارت کارگردان سری محبوب resident evil باید دارای همچین المان های منحصر به فرد خود باشد)

نقد و بررسی بازی evil within2

یکی از نقاط قوت بازی Evil Within2  پایان بندی داستان است

این بازی با تمام ایرادات به نظر من همه فروش خود را مدیون پایان زیبا و تاثیر گذاراش است به طوری که اگر درگیر داستان آن شوید در پایان تحت تاثیر cinematic های زیبای آن میشوید و تا مدتها در خاطرتان باقی می ماند.این امر سبب می شود تا هنگام تعریف از این بازی آن را به نیکی یاد کنید.

Evil Within 2 یک بازی ترسناک نیست ولی پر از صحنه های مرموز و تاریک است.

 

با اینکه شرکت سازنده و عوامل این بازی قول یک اثر ترسناک را داده بودند ولی این بازی نتوانست در زمینه ترسناک بودن موفق باشد.حتی جامپ اسکرها هم نتوانستند در زمینه ترس این بازی نقطه مثبتی ایجاد کنند که شما حتی واسه لحظه ای از جای خود بپرید! به جای ترس شما شاهد یک بازی احساسی و Survival هستید.

نقد و بررسی بازی evil within2

جمع بندی نهایی

در کلام آخر اگر بخواهیم در مورد این بازی صحبت کنیم یا بعدها از آن یاد کنیم می توانیم در کل آن را یک بازی زیبا و به یاد ماندنی بدانیم.این بازی با تمام نقص ها و ضعف هایش باز هم یک اثر ماندگار و لذت بخش است و حتما کاراکتر اصلی آن به یکی از کاراکترهای محبوب شما تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *