بازی

بررسی بازی زیبای L.A.Noire

آزادی های زیاد و تا حدودی بیش از حد لوس آنجلس، باعث شده تا جرم و جنایت در شهر زیاد شود و حال سازمان L.A.P.D (Los Angeles Police Department)، قصد دارد که پرونده ها را به درست حل کند و مجرمان را تحویل قانون دهد. این سازمان قصد دارد که صلح را برای بار دیگر در شهر برقرار کند اما انجام چنین کاری، یک آرمان تقریبا دست نیافتنی است و نیازمند یک قهرمان است. زمان آن رسیده تا قهرمانی در شهر لوس آنجلس بیاید و جنایت را در این شهر، از بین ببرد. بالاخره به نظر می رسد که این قهرمان در لوس آنجلس پیدا شده است. یک مامور گشت با نام “Cole Phelps” که در حال گشت در خیابان های پر جرم و جنایت است.

LA Noire

بررسی بازی زیبای L.A.Noire

او بعدها به عنوان یک کارگاه، ترفی می گیرد و اینک چشم همه به اوست تا پرونده های بسیار پیچیده را حل کند چرا که قتل در شهر بسیار زیاد شده است و قاتلان حرفه ای و غیر حرفه ای، در میان آنها پیدا می شود و اگر کاراگاه Phelps نتواند آنها را پیدا کند و مجرم بودن آنها را به همه نشان دهد، جرم و جنایت و در نهایت قتل ها در شهر بیشتر می شود چون وقتی قاتلان می دانند که شناسایی نمی شوند، با خیال راحت هر کسی را که می خواهند، از بین می برند. پس یک کاراگاه برای نجات شهر لوس آنجلس وجود دارد. کاراگاهی که می تواند جرم و جنایت را به حداقل برساند. او یکی از بهترین گزینه ها است چرا که در زمان جنگ جهانی دوم، در جنگ حضور داشته و در کار با انواع سلاح ها در مواقع ضروری، حرفه ای است. او خاطرات خوب و بدی را از جنگ دارد که در حین داستان، روایت می شود و داستان را بیش از پیش، غنی تر می کند.

بررسی بازی زیبای L.A.Noire

داستان بازی به نحوی معمایی می باشد و برای حل پرونده ها، نیاز به فکر کردن واقعی را دارید و هرگز نباید بی گدار به آب بزنید چرا که در حل پرونده، هیچ کمکی به شما نمی کند. جواب بعضی از معماهای بازی، می تواند برای شما بسیار شگفت آور باشد و برای مثال کسی که با شما همکاری تمام را انجام می داد و کاملا مظلوم به نظر می آمد، همان قاتلی باشد که شما به دنبال او هستید. شاید سازندگان توانسته اند که داستان و معماهای بازی را در حد معماهایی که در فیلم های کاراگاه پوآرو یا کاراگاه مرداک دیده اید، جذاب کنند! البته حل کردن تعدادی از پرونده ها به گونه ای سخت و نفس گیر می باشد که شاید برای حل آن مجبور باشید چندین روز پای آن پرونده بنشینید و با تجزیه و تحلیل کردن، یک فرضیه را برای خودتان بسازید! در واقع سازندگان داستان را به گونه ای زیبا و تا حدودی پیچیده طراحی کرده اند که شما حس کنید که یک کاراگاه واقعی هستید و در دنیای لوس آنجلس، مشغول مجرم زدایی می باشید! وجود پرونده های متعدد که مربوط به قاتلان زنجیره ای می باشد باعث می شود که داستان پیچیده تر شود و شما مجبور شوید مسائلی را از پرونده قبلی به یاد بیاورید و داستان ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا به سر نخی برسید!

 

در نهایت باید گفت که داستان از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و سازندگان توانستند که داستانی بسیار جذاب و تا حدودی پیچیده را به بازیکنان و علاقه مندان، ارائه دهند و قسمت داستانی بازی را به عنوان قسمت مورد علاقه ی اکثر بازیکنان، قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *